torsdag 27 december 2007

Vidrigheter på Flashback

I Sverige har vi yttrandefrihet. Det, har vi fått veta, ska vi minsann lära alla som inte har ett lika demokratiskt sinnelag som vi.

Så låt oss tala om yttrandefrihet, låt oss tala om Flashback Forum. För att visa hur liberala de är, eller vad det nu kan vara, har de under avdelningen ”Alternativa sexualiteter” skapat en tråd med namnet ”Hur uppfostrar man sitt barn att bli sin egen sexslav?”

Denna tråd startade den 13 september i år och där finns mängder av inlägg om hur man ska åstadkomma just detta. Tråden uppgår just nu till 15 sidor, och 171 inlägg.

Naturligtvis finns det till och med bland Flashbacks egna förhärdade medlemmar de som blir upprörda över denna ”diskussionstråd”. Dessa får dock nästan alltid sina inlägg raderade, med kommentarer från moderatorerna, som till exempel från moderatorn ”Denno” från den 18/9: "Har på nytt raderat tramsande och off topic. Åter till sakfrågan, hur gör man sitt barn till sexslav.”

Jag har inte någon gång förut gråtit när jag läst en diskussionstråd på nätet. Den här gången gjorde jag det.

Men att gråta är i slutändan ingen lösning. Jag tycker faktiskt att vanliga människor bör få veta att sådana skändligheter finns. Och jag tycker faktiskt också att de som skriver inlägg på en sådan tråd, liksom moderatorerna, samt de övriga ansvariga i Flashback borde hängas ut, med namn, bild, adress, personnummer och telefonnummer.

Då fick man efter ett tag se om de fortfarande uppskattade total ”yttrandefrihet”.

Om samhället tog sina deklarationer om att skydda barn på allvar skulle Flashbacks redaktion utsättas för en husrannsakan, och polisen skulle ta reda på identiteten på de som skrev inlägg på detta tema, liksom på en hel del andra figurer som härjat på Flashbacks avdelning för ”alternativa sexualiteter”.

Deras datorer skulle undersökas, deras telefonlistor skulle nogsamt gås igenom, deras källare och vindkontor skulle undersökas minutiöst.

Någon kanske invänder att de har vissa rättigheter, att man inte kan göra så. Där har ni fel. De som skriver sådana trådar har förbrukat alla normala rättigheter. De respekterar inte andras rättigheter, i synnerhet inte barns. Varför ska de tro att de har några själv?

Nu kommer detta inte att ske. Tyvärr. För ”samhället” tar inte sina deklarationer på allvar. En gång kommer det att finnas ett samhälle som gör det, det är jag helt övertygad om. Men fram till dess bör man ändå se till att de skumraskfigurer som härjar på Flashback och andra forum inte får vara ifred.

De ska veta att de har ögonen på sig. De ska veta att de en dag kommer att stoppas.

Tillägg 31/12
Tråden är nu nedlagd. Förmodligen som ett resultat av de polisanmälningar som kom efter att Motherwitch uppmärksammade saken på sin blogg http://blogg.aftonbladet.se/15013/ . Det visar att det faktiskt kan löna sig att reagera!

19 kommentarer:

Blue Eyes sa...

Håller med dig. Yttrande frihet är en skev våg som alltid tippar på ett håll. Man kan alltid använda uttrycket för att försvara sig,och ofta tom att gömma sig bakom.
Kan inte heller förstå varför såna forum är lagliga.
Jag har iof har aldrig hört talas om det, och tänker inte heller besöka för jag antar att man måste registrera sig, och det är jag själv innerligt trött på all registrering på alla sidor. Så jag är utanför.
Men jag har själv funderat över varför inte görs större ansträngningar för att skydda barn. Kan det vara så att de som borde göra kraftigare lagar och hårdare tag, kanske själva har en viss skevt intresse.
Antonia

........ sa...

Läste inlägget. Bara namnet på tråden är ju helt sjuk ”Hur uppfostrar man sitt barn att bli sin egen sexslav?”
Jag går inte så mycket upp i vad idioter som dessa skriver, för det är dem inte värda. Men att Flashback tillåter sånt här är allvarligt. Och att det tillåts så att pedofiler skyddas klingar väldigt falskt.

Och på tal om yttrandefriheten --- Vad med barnen? Vad med dem barn som växte upp och nu är prostituerade? Var är rättvisan i det? Nejdå, tryck ner barnen, tryck ner dem prostituerade, så löser det sig - haha, eller...?!?

Instämmer i kommentatorn ord ovan: "Kan det vara så att de som borde göra kraftigare lagar och hårdare tag, kanske själva har en viss skevt intresse?"

Motherwitch sa...

Det finns inget underhållande. Inget roligt. Inget humoristiskt. Det finns inget värde i att ha den tråden levande. Den är enbart kränkande. Den är vidrig. Och de som skriver måste vara totalt sinnesrubbade...

Jag lägger ut den på min blogg. Och länkar till dig.

Motherwitch sa...

Jag tycker det var bra att du uppmärksammade tråden. Många Flashback medlemmar vill ha bort den m.e.a dess grova innehåll.

Den stred både mot FB s egna regler och lagstiftningen. Jag la ut länken på min blogg. Två dagar senare var tråden borta.

Många blev chockade, herregud, konstigt vore det annars. En tråd där man överträffar varandra i tips och råd om hur man ska våldta spädbarn och uppfostra barn till sexualobjekt åt sina föräldrar.

Det var tips som gjorde alla normalfungerande illamående. jag har kvar en kopia av diskussionerna..ifall att.

Denna tråd riskerade även FB s anseende som ett forum som har högt i tak och värnar om yttrandefriheten. Men med trådar som den som togs bort ger inte FB annat än rykte om att vara ett forum för pedofiler som vill ge varandra tips om hur man "säkrast" förgriper sig på barn.

De diskussionerna förs på slutna nätpedofilforum. De är inte bra. Men de hör inte hemma i ett forum som FB som har 99 procent intelligenta individer som är emot övergrepp på barn.

Det var bra att den försvann. Nu har en individ, som förövrigt har en personlig hang up på mig startat upp en ny tråd om varför "barnsexslavstråden" togs bort.

Han har varit portad på Fb men är nu tillbaka. Illa omtyckt, lågt respekterad...ingen suprise direkt med tanke på hans framfart.

Det här visar dock att är vi tillräckligt många som sätter ner foten och GÖR något när vi ser dessa vidrigheter som uppmaning till grova brott..Så går det att få till en förändring.

Vill tacka alla som ställde upp. Vet att tråden blev polisanmäld och att FB fick en rad mejl angående detta.

Ensam är INTE stark.
Kram alla som bryr sig...och god fortsättning..

Unknown sa...

Tråden var dock bara ett sätt att locka fram idiot. Ett sätt får TS att få garva lite åt hur sjuka människor det faktiskt finns. Sedan spelar han lite rollspel, och låtsas vara en annan. Det kan ju vilken idiot som helst räkna ut. Helt säkert gör de andra likadant. Men det här ser inte ni, för ni tycker om att avsky.

Erik Rodenborg sa...

Till "Berlin".

För det första är det du säger rena spekulationer, såvida du inte känner den som skapade det första inlägget. Men, för det andra, även om du gör det kan du inte veta vad som driver de andra som skrev i tråden.

För det tredje finns det ganska många människor som, tyvärr, skulle kunna tänka sig att vilja göra barn till sexslavar. Hur många de är vet ingen, men varför skulle de inte kunna skriva på Flashback? Tråden låg på avdelningen för alternativ sexualitet, som under långa perioder haft trådar där många förespråkat "pedofili".

För det fjärde - vilken telepatisk förmåga har du, eller tror du att du har, som så säkert uttalar dig om skribenternas motiv?

Allvarligt talat - det skribenterna "fantiserade" om i tråden händer i verkligheten - varenda dag.

Om alla i tråden "skämtade" (vilket jag inte tror) var det i så fall makabra skämt av den typen som inte bör sättas på pränt. Jag skulle naturligtvis kunna skapa en (påstått "skämtsam") tråd om olika sätt att mörda Flashbacks skribenter, moderatorer och redaktörer, där man kunde komma med olika inlägg för att beskriva hur man skulle gå till väga, rent praktiskt.

Jag har en stark känsla av att till och med Flashback i det läget skulle sätta denna form av utövad "yttrandefrihet” i halsen...

Motherwitch sa...

Berlin...du har helt rätt i EN sak. Jag avskyr ALLA som förgriper sig på barn.

I övrigt respekterar jag de allra flesta och har en grymt hög toleransnivå bortsett från när det gäller övergrepp på barn. Där är det NOLL tolerans för min del.

MEN det som fanns på den borttagna tråden var INTE roligt. Det fanns INGEN humor.

De som skrev var fullkomligt vidriga i alla sina förslag och tips om hur man våldtar småbarn.

Jag fattar ärligt talat inte poängen med att diskutera hur man våldtar bebisar. Kan du berätta om den Berlin. Jag vill väääldigt gärna veta vad man får UT av det?

Att pedofiler har dessa diskussioner, det vet jag av erfarenhet efter otal besök på peddochattar. Är FB ett peddochattforum? Eller brinner ni av en innerlig önskan att bli betraktade som en peddochatt??

Är det ett stort problem för dig Berlin att du inte får diskutera våldtäkt på småbarn så har du inte bara ETT stort problem.

De allra flesta på FB blev tacksamma för att vidrigheterna försvann. De tycker inte det är okej att diskutera förberedelser till brott på småbarn. Det tycker inte polisen heller. Och det tycker inte FB för det strider mot deras egna regler...

Unknown sa...

Vadå fanns "ingen humor"? Enligt dig nej. Men som tur är har inte alla samma humor. Sitt där och klaga på hur dåligt allt är. Gör det. Det gör säkert världen mycket bättre. För det är allt du gör. Klagar på saker. "Det här och det här är så jävla dåligt, och jag har alla andra som tycker om att klaga på hur dåligt allting är med mig, så därför måste det vara ädelt att göra så här som jag gör". Jag har varit med om så många som dig. Och har inte en enda gång stött på någon som det jag sa inte stämmer in på.

Visst kanske jag har några förutfattade meningar, för ingen tycker precis exakt likadant som någon annan, och alla har olika anledningar till att de tycker si och så. Men det har du också.

Varför är det så fel med övergrepp på just barn? Är inte alla former av övergrepp lika illa? Eller handlar det om hur mycket personen har att säga till om, eller hur väl personen förstår situationen? Isf är det väl ÄNNU värre med övergrepp mot djur? Eller ska vi skilja oss från allt annat, bara för att vi rent naturligt går på två ben, och anse att vi är viktigare?

Säg mig exakt vad som är så farligt att göra det där med ett barn. Rent logiskt finns det ju ingenting, eftersom om barnet uppfostras så, och med andra ord inte känner till någon annan verklighet, så lider det ju inte av det psykiskt. Och prata inte om att ta bort friheter från barnet. Barnet har precis lika mycket friheter som alla andra barn. Skillnaden är att ni värderar olika friheter olika mycket. "Friheten att kunna umgås med andra.". Ja visst, den friheten har barnet inte. Men barnet har inte heller något behov av det, eftersom det kanske inte ens vet att det finns fler människor än pappan. Och vet det det, så är det bara att farsan säger att alla andra människor är farliga, och vill skada personen. Oavsett vad, så är det ingenting barnet SAKNAR. Där emot måste barnet få motion för att orka vara en sexslav. Det får alltså friheten att vara ute. Eftersom de är långt ute i en skog där ingen annan någonsin håller hus så är chansen liten att barnet träffar på någon annan, och fadern måste således inte hålla koll på var barnet är hela tiden. Det ger barnet en frihet de flesta andra barn INTE har. Barnet får även friheten att vara mer naiv än någon annan. Det behöver aldrig bli vuxet. Det kan leka med djuren och springa runt i skogen hur mycket som helst.

Jag anser att det är äckligt att ha sex med barn, oavsett vad. Jag anser också att om någon skulle föda upp sin unge till att bli sin egen sexslav, så bör den personen låsas in. Jag stödjer inte detta på något sätt. Men det betyder inte att barnet inte kan må bra av det, eller att det är så jävla "fel". "Rätt" och "fel" är relativt. Det är olika saker från person till person. En person som bara upplevt en sak tycker inte att det är fel. Då handlar det alltså inte om vad barnet tycker eller tänker, utan vad ni själva tycker är rätt eller fel.

Det jag säger följer inte riktigt normen. Jag tänker själv, utan att ta till mig vad andra tycker att jag ska tänka. Därför kommer jag få mycket skit för att jag skriver det här. Men det ändrar inte på det faktum att barnet som är sexslav till sin pappa, ute i skogen, hela livet, inte vet någon annan verklighet, och mår alltså inte heller psykiskt dåligt av det. Det skulle väl vara om det finns något fysiskt som går åt helvete om man gör sådär. Men är man smart så väljer man inte att ha sex mde barnet när det är för ungt. Man gör det ju isf under tonåren. Så då lär inte barnet skadas av det direkt. Iaf inte pga penetreringen. Det enda som skadas är väl barnen hon får, om hon skulle bli gravid. Det är dom barnen det är synd om.

Kan någon förklara för mig, riktigt riktigt utförligt, exakt VARFÖR jag har fel?

Erik Rodenborg sa...

”Berlin" skriver bland annat: "Och prata inte om att ta bort friheter från barnet. Barnet har precis lika mycket friheter som alla andra barn." Han talar här om ett barn som uppfostras till "sexslav"...

Den som orkar, läs hela Berlins inlägg mycket noga.

Ett till citat: ”eftersom om barnet uppfostras så, och med andra ord inte känner till någon annan verklighet, så lider det ju inte av det psykiskt."

Din syn på barns behov, och brist på behov, är skrämmande. Vad om behovet att bli älskad på riktigt och inte bara utnyttjad? Men du tror att ett barn inte kan se skillnaden? Det kan det. Oavsett hur indoktrinerade de är av sin vårdnadshavare.

Vad om behovet att få växa upp till mognad och självständighet? Vad om behovet att få träffa andra barn? Du tror att det försvinner om barnet inte vet om att det finns. Det gör det inte.

Om man födde upp ett barn i ett mörkt rum och matade det i en glugg, skulle det, enligt ditt resonemang, inte heller lida - i så fall? Det visste ju inga andra alternativ?

Jag övervägde starkt att radera ditt inlägg, men det bör definitivt stå kvar. Som ett ohyggligt exempel på hur en människa totalt utan empati, utan förnuft, och med en pinsam karikatyr på formallogik som ersättning, kan tänka.

Du skulle troligen klara ett IQ-test bättre än ett barn, men din emotionella intelligens ligger långt, långt, under, nästan alla barns.

Kan någon förstå hur en människa kan tänka som ”Berlin”? Jag kan det inte.

Det kan nog inte många. Och så skriver Berlin: "Kan någon förklara för mig, riktigt riktigt utförligt, exakt VARFÖR jag har fel?"

Troligen inte. Det måste vara mycket svårare än att förklara hur färger ser ut för en blind.

Det är synd att jag inte vet vem Berlin är IRL. För om han någon gång skulle hamna i en vårdnadstvist skulle jag i så fall ge hans text till mammans advokat. Och om jag fick reda på att han jobbade på ett dagis skulle jag skicka det ofattbara inlägget till dagiset.

Jag slutar nu. Det finns inga ord kvar.

Motherwitch sa...

Till Berlin:
Jag satt med ett långt svar till dig. Sedan började jag fundera..OCH minnas...
Att det är INGEN idè att försöka kommunicera med en person som är i total avsaknad av kunskap, kännedom och insikt om de trauman övergrepp på barn framkallar.

Det är ingen idè att berätta för dig om barn som vuxit upp som s.k sexslavar åt sina föräldrar (dvs sexuellt utnyttjade sedan späda år) och inte vetat något annat om vilken skada de tagit.

Du formulerar dig som du har vett ungefär och det säger en hel del om din mentala status, därför lägger jag heller inte ner någon tid att utförligare kommentera dina fullkomligt vansinniga påståenden....

HelenaQ sa...

Berlin: När jag läser dina kommentarer så är det enda jag kan tänka:

Att konstruera verkligheten så att den passar dig som individ är enkelt men att efterhandskonstruera verkligheten för andra...

det klarar ingen ...

Jag upplever det som att du som med så många andra skapar ett eget litet jordklot med ett eget solsystem som allt snurrar kring och ENDAST den verkligheten gäller.


Att försvara den tråd som personen la upp på FB med diverse retorisk- filosofiska övningar.

är inget annat än kvalificerat skitsnack.

Gaborella sa...

din blogg är såhimla bra! jag tänkte länka till dig från min egen, hoppas det är ok!

Erik Rodenborg sa...

Tack Gabriella.
Och det är alltid OK att länka till min blogg...
Vänliga hälsningar Kire

Rallarros sa...

Kire,

Jag tycker att vi borde starta en tråd som heter "Hur man gör för att bomba Berlin".

Ja, som ett skämt alltså...

Hans inlägg var fanimej det sjukaste jag läst.

Erik Rodenborg sa...

Tja, "Berlin" är väl tillräckligt "bombad" i vilket fall som helst.

Unknown sa...

Kan lätt tro att alla som rackar ner på 'berlin' här är 40+, för ni verkar ju tro att folk går ut som sig själva på nätet. Det gör man inte. En man som planerar att göra sin dotter till sexslav går inte ut med det på nätet, så dum är INGEN. Polisen har regelbunden koll på flashback och att skriva någonting där är som att samla bevis att ge till polisen när man blir gripen. Ingen som skriver nåt i en sån tråd är allvarlig. Okej att du inte tycker att det är kul, men om du ser på en komedi som du inte finner rolig, blir du då upprörd och börjar skriva hatiska saker på din blogg? Du tar åt dig för lätt. Inse att du snubblade över ett kasst skämt bara. Det här handlar bara om några uttråkade människor med inget bättre för sig. Men du kanske aldrig dragit ett skämt som någon annan inte tyckt va roligt?

Anonym sa...

Det skrämmande är att du inte fattar att 99% av sådana forumtrådar inte är på riktigt, utan bara osmaklig humor samt rent teoretiska diskussioner om extrema ämnen. Inte med seriöst uppsåt alltså. Att polisen skulle "minituöst" skulle ge sig på sådant, vore en total upplösning av demokratin - där man faktiskt bör få prata/skämta om ämnen även om det är sjuka ämnen. Du saknar tydligt insikt i hur många människor på nätet, till skillnad från dig, inte är 100% gravallvarliga med allt dom skriver. Det ska heller inte krävas. Var god förstå detta!

hellspawn_dg@hotmail.com

Erik Rodenborg sa...

Du skriver att "99% av sådana forumtrådar inte är på riktigt, utan bara osmaklig humor".
Hur vet du det?

Jag var inte ensam om att reagera på tråden. Den stoppades också efter många protester.

Du tycker att detta är "skrämmande". Det tycker inte jag.

Erik Rodenborg sa...

PS. Dessutom finns det faktiskt en typ av "osmaklig humor" som inte bör publiceras....

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...