fredag 30 januari 2009

Nibiru - det mest lästa inlägget

Jag har ett program där jag kan kolla vilka artiklar på min blogg som lästs mest. Resultaten är ibland intressanta.

Jag har skrivit mycket om verkliga övergrepp mot kvinnor och barn, om religion, om politik, och en hel del annat. Men det inlägg som slår alla rekord i antalet läsare är det om skräckföreställningarna och konspirationsteorierna om den icke-existerande planeten Nibiru.

Det gör mig lite skakad. Ett inlägg om imaginära utomjordiska hot mot jorden ses tydligen som det viktigaste på min blogg. Lite sorgligt, tycker jag.

Å andra sidan är det ju bättre att folk läser vad jag skriver om saken än att de skrämmer upp sig med suggestiva skräckvideos på You Tube.

Inga kommentarer:

Påskfirandet - den kusliga bakgrunden

Långfredag....  Dagen då man ska fira hur "Guds son" offrades och torterades ihjäl för 2000 år sedan.  Många vet dock inte bakgrun...