torsdag 21 maj 2009

Motherbitchs inlägg om lögnerna

Ovanstående är (den nya) rubriken på Motherbitchs blogginlägg, som nu ligger hos hos Marina, som lade in det på sin blogg efter att Motherbitch, förkoppningsvis tillfälligt, stängt av sin blogg. Det handlar alltså om det fall Liza Marklund tog upp och som jag skrev om nedan.

Motherbitch resonernar klart, logiskt, och med utgångspukt i fakta. Det är bra att någon orkar göra det - och klarar av att vända på den ena stenen efter den andra och avslöja den otäcka sörjan i bloggar och webbsidor som de flesta anständiga människor inte orkar titta närmare på.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Visst är hon saklig Motherbitch! Och outtröttlig...
Varma hälsningar
Ulrika

Motherwitch sa...

Tack, det var ett snällt inlägg. Senaste dagarna har jag blivit utpekad som det ena än det andra. Ligamedlem i ett kriminellt nätverk, galen och störd. Jag har blivit anklagad för att ha hotat folk.

Men de missar fakta. "DE" skriver inlägg och kommentarer fyllda av de vidrigaste lögner man kan föreställa sig. Några kallar sig journalister men har inte kollat uppenbara fakta och inte tagit fram uppenbara bevis för att förövaren ljuger dem blå. De har förlorat den lilla trovärdighet de någonsin haft. Allt i syfte att skydda förövaren? Hata Liza Marklund? Äh..jag vet inte.

Jag vet bara att när man drar en liten tioårig pojke i smutsen som de gjort då kan de inte förvänta sig något annat än att bli bemötta. Med FAKTA o c h åsikter.

De vill gärna stå oemotsagda. De vill gärna få folk att tro att deras lögner är sanningar. Men jag tänker inte sitta och titta på när de krossar ett utsatt barn med sina lögner och sin smutskastning.

Jag tänker bemöta varenda lögn och varenda påhopp så länge det behövs. Så är det bara...
kram

P.S Har föresten uppdaterat inlägget igen...kommer fö göra det så länge det behövs

Erik Rodenborg sa...

Nu har även Marinas blogg upphört. (!!!)

Men förövarförsvararbloggarna finns kvar, allesamans.

För min del lovar jag att denna blogg aldrig kommer att läggas ner, om det inte finns domstolsbeslut på det :-) eller om inte Google lägger ner alla sina bloggar.

Jag kanske upphör att skriva på den nån gång, men jag kommer aldrig att ta bort det som redan finns.

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...