tisdag 21 juli 2009

Ålderstecken?

Har blivit lite orolig. Förra sommaren brukade jag ofta vänta på bussen vid en busshållplats vid Östertälje och kunde varje dag glädja mig åt syrsornas sång.

Men denna sommar hör jag aldrig några syrsor där. Har de flyttat till en annan plats eller har jag just blivit så gammal att jag inte längre kan höra syrsor?

Om det senare stämmer är det tråkigt. Väldigt tråkigt.

Tillägg 7/8
Det var nog falskt alarm. Har efter det hört syrsor på flera andra platser så det var knappast ett ålderstecken. Det var nog helt enkelt så att syrsorna inte vistas på den platsen just denna sommar! :-)

Inga kommentarer:

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...