måndag 24 augusti 2009

Jag har länge....

...prenumererat på Svenska Dagbladet, trots och inte pga. tidningens politiska linje.

Det är bara det att jag anser att DN är sämre, och i Stockholm finns i praktiken endast dessa två alternativ. Nu är väl risken stor att jag fortsätter att prenumerera på SvD ett bra tag till efter att ha fått reda på att Maria Abrahamsson äntligen ska sluta.

Jag har några gånger funderat på att säga upp prenumerationen i protest mot hennes utgjutelser, och nu slipper jag ju att tänka på det.

Hon ska kandidera för moderaterna, säger hon, och om det kan bidra till att moderaterna förlorar några röster blir ingen gladare än jag.

2 kommentarer:

Krikon sa...

Surt sa räven....
Jag tycker du skall prenumerera på Norrskensflamman istället om den nu fortfarande finns.

Erik Rodenborg sa...

Surt?
Jag är så glad att hon slutar, så analogin är inte speciellt relevant.
Flamman är för övrigt inte en dagstidning idag.

Påskfirandet - den kusliga bakgrunden

Långfredag....  Dagen då man ska fira hur "Guds son" offrades och torterades ihjäl för 2000 år sedan.  Många vet dock inte bakgrun...