tisdag 27 april 2010

ATSUBs webbsida och Trasdockans blogg

ATSUB (Föreningen Anhöriga till Sexuellt Utnyttjade Barn) är en organisation som har gjort en enorm nytta genom åren. De står alltid på barnens sida, och är ett stöd för de anhöriga som vill skydda barn mot förövare.

Tidigare har dock deras webbsida varit lite tafatt, kan man nog säga, men på senare tid har den äntligen blivit både estetisk, informativ och lättöverskådlig.
.
Från den kan man också gå in på Trasdockans fina blogg . Trasdockan är alltså namnet på en mötesturne´ som varje år tar upp frågan om sexuella övergrepp mot barn, och kampen mot dessa. Den skapades på initiativ av ATSUB 2003. Och nu har de alltså skapat en blogg.
Den är som sagt väldigt fin, och allt är mycket läsvärt.

Båda sidorna är väl värda att besöka!

(Fast för min del kunde gärna Bengt Söderströms "Tal till Trasdockan" från 2004, med fördel kunnat utgå. Jag blev illa berörd av det redan då, och blir det fortfarande...)

2 kommentarer:

Paulina sa...

Hittade denna blogg via en annan:)Jag har själv varit usatt för övergrepp, blev våldtagen o såld av mitt ex, blev gravid o lyckades ta mig därifrån.
Idag bloggar jag om min historia och framtiden. Jag har även startat Novahuset, för sexuellt utnyttjad.
Kram Paulina

Erik Rodenborg sa...

Hej Paulina,
Tack för ditt meddelande. Din blogg verkar fin och angelägen, jag hoppas det är OK att jag lägger den på min blogglista från och med nu...
Varma hälsningar Erik

Påskfirandet - den kusliga bakgrunden

Långfredag....  Dagen då man ska fira hur "Guds son" offrades och torterades ihjäl för 2000 år sedan.  Många vet dock inte bakgrun...