torsdag 17 februari 2011

Blev medlem i FOI på nätet 2000...

Den enda religiösa organisation jag (så vitt jag fattar!) är medlem i Fellowship of Isis (FOI).

Nu innebär det inte så mycket, rent praktiskt. I själva verket ingenting. Vare sig förpliktelser eller förmåner. Med undantag av att om jag någon gång besöker ett land där FOI har lokaler, kallade "Iseum", och jag visar upp det medlemsbevis jag fick på internet i februari 2000 kommer jag att bli insläppt. Om inte reglerna ändrats.

Man betalar ingen medlemsavgift, får ingen medlemstidning.

Det gick till så att jag någon gång i början av år 2000, såg att man kunde ansöka om medlemskap i FOI på nätet. Det verkade kul, för jag gillade den egyptiska gudinnan. Så jag skickade ett mail och några dagar senare fick jag reda på att jag var accepterad som medlem. Jag antar att alla som ansöker om medlemskap accepteras (om inte MYCKET synnerliga skäl talar emot) så jag behöver ju inte direkt se mig som "utvald"...

Jag fick ett fint medlemsbevis som jag kunde skriva ut på datorn.

Jag vet förstås inte om det gäller än idag. Men jag antar det, de ha ju 27.000 medlemmar enligt hemsidan.

Det känns ju på något sätt lite fint att vara medlem i Fellowship of Isis. Även om det inte leder till något materiellt påtagligt, ger det en viss känsla av samhörighet. Eller nåt.

Inga kommentarer:

Funderingar om trans...

Jag är inte emot den nyligen antagna lagen för att jag är emot transsexuella. Tvärtom. Under stora delar av mitt liv har jag själv uppfattat...