tisdag 15 februari 2011

Monica Antonsson....

... är en person som numera ofta gör mycket stor nytta genom att skärskåda några av papparättsgruppernas (eller som hon själv ofta säger "surnissarnas") företrädare.

Nu har hon kommenterat mitt blogginlägg om Yakida. Hennes inlägg är positivt hållet.

Hennes text får stå för sig själv, men jag vill ändå kommentera en sak i den. Hon talar om att jag skrev "en del obehagliga inlägg" en gång i tiden.

Då vill jag nog ändå säga att det enda inlägg av mig hon då angrep offentligt borde hon kunna se aningen mer positivt på nu. Det är ett av de mest besökta inlägg jag någonsin skrivit - nämligen det om Ingrid Carlqvist och mediet Benny .

Och jag tycker nog det står sig än idag.

2 kommentarer:

Kjell-Åke Bjurkvist sa...

Onekligen en intressant utveckling men vad blir titeln på hennes nästa bok månne?
Jag gillar det jag läser och med respekt men vis av erfarenheter av människors falskhet och villja att till varje pris, utnyttja för egen vinnings skull. Kommer jag fortsättningsvis alltid hålla mig avvaktande.
Men som sagt intressant utveckling och vad blir IC:s kommentar?

Erik Rodenborg sa...

Jag betvivlar att IC kommer att kommentera alls. Men vi får väl se.

En stor skiljelinje går mellan de som medvetet vill försvara förövare och de som inte vill det. Monica Antonsson ville det uppenbarligen inte - en stor del av hennes tidigare allierade ville det.

Den sistnämnda gruppen lönar sig det inte att gå i någon som helst dialog med. Men de som inte har denna typ av dolda (eller nästan öppna) agenda bör man faktiskt diskutera med, oavsett hur fel man tycker att de har. Det kan ibland göra nytta - och det kan aldrig skada.

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...