onsdag 22 februari 2012

Catta, "Henrik J" och denna blogg

Jag länkar ju till Cattas Bubbla, fast det ibland ger mig gråa hår, och fast ett antal människor tycker att jag inte borde.

Just nu riskerar håret att bli vitt snarare än grått, efter att hon gett internetdebattören "Henrik J" :s IP-adress till den milt sagt obalanserade papparättsaktivisten "Daddy".

Jag läser inte Henrik J:s inlägg, då de publiceras på ett forum där jag normalt inte sätter min fot, dvs Flashback. Men oavsett om han nu skrivit, eller inte skrivit, något dumt om "Daddys" vårdnadstvist är min bestämda åsikt att man aldrig, säger aldrig, bör lämna ut någon IP-adress till Daddy, om den så skulle tillhöra djävulen och hans mormor. Om ni undrar varför jag tycker så - besök gärna Daddys blogg, om ni nu står ut, och titta runt lite. Så förstår ni nog vad jag menar...

Själv har jag aldrig lämnat ut en IP-adress från någon som besökt min blogg, till någon, trots att det har hänt att jag fått förfrågningar om det.

Cattas blogg är ofta (men som sagt inte alltid...) rolig att läsa, och även i de frågor hon har andra åsikter än jag (och det är ganska så ofta) brukar hon argumentera bättre än vad som är vanligt i bloggvärlden. Hennes blogg intar en mellanposition i en polariserad debatt som jag själv ofta har deltagit i, och det gör att jag tycker att den på många sätt är intressant. .

Därför finns den alltså på min länklista, med risk för att mitt hår efter ett tag antar en gråvit nyans.

Inga kommentarer:

Parabol om den nya könslagen

Parabol är en intressant och läsvärd tidskrift som startats av Kajsa Ekis Ekman. I det senaste numret finns en debattartikel som på ett grun...