onsdag 17 oktober 2012

Till Anna L

Tack för CD-skivan. Jag är alldeles överväldigad. Det var inte meningen att ...men det var jätteroligt att få den.

Jag har inte hört "Baskervilles hund" i sin helhet sedan början på 80-talet.

För den som undrar vad det handlar om så nämnde signaturen Anna L i en kommentar på min blogg att hon hade Kjell Höglunds sång  "Maffian" på CD.

Jag skrev något om att det vore kul om hon ville lägga ut den på You Tube, om hon någon gång hade tid och lust.

Så idag dag fick jag ett brev. I den låg en självinspelad CD-skiva, Kjell Höglunds  "Baskervilles hund", från 1974 (där "Maffian" är en av låtarna!).

Med fanns en bifogad handskriven lapp från "Anna L" där hon skrev att just den låten inte gick att lägga ut på You Tube. Så hon skickade en CD istället. Eftersom Kjell Höglund valt att inte ge ut sina tidigare skivor på CD går den inte att få tag på för den som inre har kvar vinylversionen...:

Anna L, jag upprepar, det var VERKLIGEN inte meningen att du skulle lägga ner så massa tid och till på köpet bränna en CD-skiva. Jag skäms ....

Men nu när jag ändå har den vill jag säga att det var jätteroligt att lyssna på den.....

Tack.     :-)

2 kommentarer:

Anna L sa...

Vassego! Lady Dahmer får ju en massa schampoon och grejer av folk, så då kan väl du få en skiva! Dessutom har jag inte lagt ner något jobb, det var min man som gjorde det... Kul att jag kunde glädja dig, det är det minsta du är värd för all intressant läsning man får här.

För övrigt pratade jag med syrran om chemtrails, och hon säger att många i Boulder där hon bor är oroliga för det och att det tydligen är att omöjliggöra ekologisk odling de tror är syftet. Men hon var själv inte så insatt, det var typ en vedertagen sanning i hennes kretsar.

Erik Rodenborg sa...

Ja tack,, det är verkligen en fascinerande tidsresa att lyssna på en så intressant skiva man inte hört sedan kanske 1983...

Vad gäller chemtrails har jag som sagt ingen välgrundad åsikt, men min grundinställning är väl en försiktig men ej dogmatisk skepticism...

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...