tisdag 6 augusti 2013

Hisnande

Ser i ett inlägg på Monica Antonssons blogg att hon kollade att en sån där "papparättsmanifestation" på Sergels Torg verkar ha blivit ett komplett fiasko. Det var ju en glad nyhet.

Men det hela är samtidigt lite hisnande. Hon kollade det via en webbkamera vid Segels Torg  som ligger på nätet.

Man märker att man börjar bli gammal när man alltså tycker att detta är hisnande, rena science fiction. Var man än är i världen kan man alltså, om man har tillgång till nätet, när som helst kolla vad som händer på Sergels i realtid. Jag tycker kanske att det är lika konstigt som äldre personer en gång i tiden måste ha tyckt att det var med de första TV- eller radioutsändningarna.

Och lite kul. För det finns fler webbkameror på nätet. Om man skulle vara långt borta och fylls av någon form av hemlängtan kan man alltså om man har lite tur på nätet hitta någon webbkamera på någon plats nära där man bor och se vad som händer just där just nu.

:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du kollat filmerna där Nicole mfl. berättar om allt?

Anonym sa...

Nicole gick liksom du påstår i ATSUB´s tåg osv....

Erik Rodenborg sa...

Jag fattar ingenting. Det är dels off topic, jag skriver inte om ATSUBs tåg här, dessutom är en diskussion om vilka namngivna personer som gick i vilka tåg inte riktigt vad jag brukar föra här.

"Nicole gick liksom du påstår i ATSUB´s tåg" - jag har aldrig någonsin påstått någonting om var någon Nicole skulle ha gått eller inte ha gått, så det är förmodligen ett syftningsfel.

Erik Rodenborg sa...

PS. Jag misstänker att de obegripliga anonyma komnentarerna egentligen syftar på en diskussion på Monicas blogg, så jag föreslår att kommentatorn skriver där istället.

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...