lördag 8 februari 2014

Och sedan i onsdags...

... är också bredbandet nedstängt. Telia säger att det troligen är fixat den 13 februari. Det är ett lokalt kabelfel.

Så nu har jag inte heller tillgång till internet hemma. Det känns rofyllt.  Faktiskt. Jag behöver inte nervöst kolla ditten eller datten på nätet.

Ringa kan jag ändå, med mobil, för det visade sig att Telenor hade ett erbjudande just nu till kortmobiler. Om man laddar kortet med 200 kronor får man ringa hur många samtal som helst i en månad.

Det kom väldigt lämpligt just nu, så att säga.

/Just nu sitter jag alltså vid en biblioteksdator./

2 kommentarer:

Verutschkow sa...

Välkommen in i biblioteksdatorklubben !

Erik Rodenborg sa...

Jag kan nog lämna den exklusiva klubben snart, antar jag. Jag har idag som kompensation för det ännu ej lagade felet fått ett modem och ett SIM-kort från Telia för mobilt bredband. Eftersom jag inte visste hur man skulle sätta in SIM-kortet har jag just varit i en Telia-butik och fått hjälp.

När jag kommer hem får jag väl se om jag lyckas installera programmet också. Jag tror det inte förrän jag ser det.

Parabol om den nya könslagen

Parabol är en intressant och läsvärd tidskrift som startats av Kajsa Ekis Ekman. I det senaste numret finns en debattartikel som på ett grun...