måndag 14 juli 2014

Om två raderade kommentarer

Under två av mina inlägg har en anonym skribent försökt posta en kommentar med endast två ord. Nämligen "Hail Satan!!!" Med tre utropstecken på det ena, och fyra på det andra stället.

Då vill jag klarlägga en sak. Per Faxnelds omdefinitioner till trots. så ser jag de flesta varianter av "satanism" som delar av en så klart destruktiv strömning att jag definitivt inte tar in den typen av kommentarer. Lika lite som jag skulle ta in "Heil Hitler!"

Det är klart att om någon skulle skriva ett inlägg och försäkra att hen är "satanist" utifrån en alldeles ovanligt välvillig och snäll definition av ordet och på olika sätt argumentera för den saken skulle jag ta in det.

Men allmänna satanistiska hejarop tar jag alltså inte in.

Inga kommentarer:

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...