måndag 4 augusti 2014

Var är Chemtrails när vi behöver dom?

Det finns de som påstår att myndigheter och företag i hemlighet låter flygplan spruta kemikalier på jorden. Detta kan vi se genom något som brukar kallas Chemtrails, och som inte ska förväxlas med kondensstrimmor.

Syftet med detta sägs vara ett hemligt projekt för att motarbeta den globala uppvärmningen genom att kyla ner jordens atmosfär.

Om så är fallet, har jag det bestämda intrycket att de under den senaste tiden har varit ovanlig dåliga på att spruta, åtminstone över vår del av världen. Har anslagen för projektet kanske dragits ner? Kan ingen starta en Chemttrailsfond och börja en insamling så att de kan komma igång igen?
;-)

4 kommentarer:

Squareeye sa...

:-D
Man kan fundera över sakernas tillstånd. För ett antal år sedan var det mångårig torka någonstans i USA och då experimenterade dom med olika kemikalier för att skapa moln och ur detta skulle det då komma regn.

Sen tror jag precis vad som helst om USA för dom är helt vridna.

Kina lär också ha försökt. Resultatet vet inte vi dödliga något om.

Om det görs olika tester från luften för att se hur det påverkar naturen tycker jag i alla fall är troligt när det gäller USA.

Det gick en dokumentär på TV för några år sedan på någon liten ö i Stilla havet där helt plötsligt träd och grödor skrumpnade och en massa otrevligheter hände med naturen. Jag tror att det testas en hel del som vi inte har en aning om.

Erik Rodenborg sa...

Ja, det mesta är faktiskt möjligt.

Vad gäller chemtrails är jag i stort sett helt agnostisk. Det kan finnas en kärna av sanning i påståendena och det kan vara rent nonsens.

Men det finns en sak som med all säkerhet är rent nonsens - nämligen påståenden att hemliga operationer av den typen aldrig kan ske i "demokratier"...

Squareeye sa...

Det håller jag med om, inte i en riktig demokrati. USA är ingen demokrati enligt mig därför har vi Snowden, Julian Assange och Manning och det lär komma fler. Att det skulle åka plan runt jorden och förgifta vår jord tror jag inte på heller. Det är nonsens. Vill man förgifta jorden så räcker det med Monsantos heller sprida ut ebola t.ex.

Erik Rodenborg sa...

"Att det skulle åka plan runt jorden och förgifta vår jord tror jag inte på heller. Det är nonsens."

Det ser ju ut som uppenbart nonsens. Men den minst absurda av de olika chemtrailsteorierna går inte ut på att någon vill "förgifta" jorden så där i största allmänhet utan att det skulle handla om ett hemligt experiment i "geo engineering" för att hindra den globala uppvärmningen.

Sannolikt? Nej, Omöjligt? ? Kanske inte.... vad vet jag.

Universum - både mystiskt och skrämmande...

James Webb-teleskopet har tidigare visat bilder av galaxer så tidsmässigt nära den förmodade tidpunkten för Big Bang,  som är så stora att...