torsdag 8 januari 2015

En ocean under jordytan?

Nyss fick jag syn på något som gav de mest hisnande associationer till Jules Vernes "Resa till jordens medelpunkt" och de mest flummiga "Hollow Earth"-teorier. Nämligen nyheten att man har funnit belägg för att det finns en stor ocean under jordytan

Nu kände jag inte till webbsidan som jag hamnat på så min första reaktion var att jag hamnat på någon ovanligt utflippad pseudovetenskaplig sida.

Men personen som intervjuades om upptäckten verkade ju vara en respektaboel akademiker och när jag gick vidare till det universitet han var knuten till fanns även där en artikel om dessa forskningsrön.

Det ser alltså ut att vara en verklig upptäckt, som gjorts med hjälp av vetenskapliga metoder.

Jag tycker det verkar helt fantastiskt.

Inga kommentarer:

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...