måndag 20 april 2015

Love Child

Denna Supremeslåt från 1968 var nog en av mina favoriter från sent 60-tal.

Den hade ett tema som väl var aningen mer utmanande i USA på 60-talet än vad det skulle vara idag - utomäktenskapliga barn.

Jag vet inte riktigt varför, men den gick in i mig på ett ganska djupt sätt. Jag tror att jag fick helt privata associationer, som inte direkt och entydigt hade med texten att göra.">Denna Supremeslåt från 1968 var nog en av mina favoriter från sent 60-tal.

Den hade ett tema som väl var aningen mer utmanande i USA på 60-talet än vad det skulle vara idag - utomäktenskapliga barn.

Jag vet inte riktigt varför, men den gick in i mig på ett ganska djupt sätt. Jag tror att jag fick helt privata associationer, som inte direkt och entydigt hade med texten att göra.

2 kommentarer:

Verutschkow sa...

Inte deras sista listetta men nästan och även en av deras bästa låtar överhuvud taget. Måste säga att jag är lite svag för uppföljaren "I'm livin' in shame" som nog bara blev 10 på USAlistan och som också har ett socialt tema.

Erik Rodenborg sa...

Ver

"... även en av deras bästa låtar överhuvud taget...".

Instämmer!

Universum - både mystiskt och skrämmande...

James Webb-teleskopet har tidigare visat bilder av galaxer så tidsmässigt nära den förmodade tidpunkten för Big Bang,  som är så stora att...