lördag 7 november 2015

Vänskap är djupare än förhållanden

Bland annat eftersom den människa jag skrev om under posten "Kärleken kom i oktober" är identifierad av ganska många, vill jag skriva detta.

Vi har inte längre ett förhållande.

Däremot är vi mycket nära vänner. MYCKET nära.

Jag känner fortfarande att hon är den underbaraste jag träffat i mitt vuxna liv. Jag har aldrig kommit någon så nära under den tid som jag klart och medvetet  kan minnas. Och denna närhet kommer alltid att finnas kvar.

Vi har lovat varandra att vara nära vänner livet ut, och det är jag övertygad om att vi kommer att vara.

Jag är oerhört glad över att ha fått känna henne. Att vi inte "är ihop" längre är inte det mest centrala för mig. Förhållanden kan komma och gå, vänskapen består.

Eftersom "kärlek" ju inte är något ord som endast kan användas vid sexuella förhållanden kan jag fortfarande säga att jag älskar henne. Och alltid kommer att göra det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint Erik...Jag älskar dig!

Erik Rodenborg sa...

Och jag älskar dig...

En fundamentalist som omvärderat Josua

Josuas bok är förmodligen den otäckaste boken i Bibeln. I den beskrivs hur Gud leder israeliterna i ett fälttåg med syftet att utrota den ka...