torsdag 28 april 2016

Midnight Hour

Wilson Picketts In the Midnight Hour användes som signaturmelodi till ett pop-program som sändes från  23 på lördagskvällar under en period i slutet av 60-talet. Jag lyssnade på det då och då.

I vilket fall som helst vet jag att jag lyssnade på det kvällen den 15 februari 1969, för det skrev jag om i min dagbok.

Åke Strömmer var programledare och ett uppmärksammat inslag var Flipp eller flopp? där man röstade om aktuella låtar.

Vad programmet hette? "Midnight Hour" förstås...

2 kommentarer:

Verutschkow sa...

Har nog alltid tyckt att Wilson Pickett kändes lättviktig jämfört med
Otis Redding. Den senares alltför tidiga död bidrog väl i och för sig
till hans legendstatus.

Erik Rodenborg sa...

Intressant. Jag har faktiskt aldrig försökt jämföra dem...

Påskfirandet - den kusliga bakgrunden

Långfredag....  Dagen då man ska fira hur "Guds son" offrades och torterades ihjäl för 2000 år sedan.  Många vet dock inte bakgrun...