fredag 3 mars 2017

Ingrid Carlqvist på Fox News

Första gången jag nämnde Ingrid Carlqvist på denna blogg var den 28 februari 2009. Det inlägg jag skrev då ledde till att hon förklarade att jag inte var välkommen att skriva på hennes blogg. Detta accepterade jag, med undantag för två tillfällen - ett där jag protesterade mot att hon lade ut ett foto på mig från min blogg, som illustration till ett hätskt angrepp (hon tog faktiskt bort bilden efter att jag protesterade), en annan gång för att rätta ett rent sakfel om mig.

Däremot har jag under åren skrivit en hel del om hennes öden och äventyr på min egen blogg.

Nu har hon i alla fall blivit en världskändis. På den reaktionära men mycket sedda USA-kanalen Fox News, som aktivt kampanjade för Trump inför valet, har hon nu intervjuats och fått berätta om hur eländigt det är i Sverige. Detta utan att tittarna får reda på något om hennes bakgrund, och ställningstaganden.

Hon kallades helt enkelt för "kolumnist" i inslaget och behandlades som om hon vore en saklig och insiktsfull iakttagare.

Mer om detta kan man läsa här. Gör gärna det.

Inga kommentarer:

Parabol om den nya könslagen

Parabol är en intressant och läsvärd tidskrift som startats av Kajsa Ekis Ekman. I det senaste numret finns en debattartikel som på ett grun...