tisdag 6 mars 2018

Borttaget inlägg om Lars Ohly

Jag skrev ett inlägg som andades sympati för Lars Ohly och hans situation. Jag la ut det på Facebook och fick då genast denna länk av en fb-vän.

En del av det jag skrev om anledningen till att V:s partistyrelse reagerade så hårt just nu mot Ohly kanske, eller kanske inte, står sig i alla fall. Men en av grunderna för resonemanget är krossat, så jag tar bort artikeln i sin helhet.

Men mitt inlägg. visar också att inte heller jag är immun mot att ha svårt att föreställa sig att personer som jag uppfattar som sympatiska kan göra obehagliga saker.

Annars kan jag möjligen skylla på min gråstarr, som gör att jag nästan inte kan läsa, vilket gör att jag numera missar en hel del.

Inga kommentarer:

Parabol om den nya könslagen

Parabol är en intressant och läsvärd tidskrift som startats av Kajsa Ekis Ekman. I det senaste numret finns en debattartikel som på ett grun...