onsdag 4 augusti 2010

Drömmar om Näsåker

/En del möjligen lite ogenomtänkta funderingar, urklippta från delar av ett borttaget blogginlägg från 12 juli i år. Vet nu inte med någon större säkerhet om det EGENTLIGEN är en bra idé att försöka bosätta mig i Näsåker, men så tänkte jag när jag skrev...)

Jag bor i Hovsjö sedan januari 2007.
Jag har inget emot Hovsjö, men jag tror nog inte jag vill stanna här för evigt.

Men vart skulle jag vilja flytta, om och när jag flyttar?
Den trevligaste och mest rofyllda plats jag någonsin varit i (fyra gånger totalt) är nog Näsåker.
Att den ligger så nära Nämforsens hällristningar bidrar förstås också…
Om jag skulle vilja bo någonstans är det nog där....

...Som sagt, Näsåker vore nog trevligt. Men om man nu tror på Murphys lag, som jag för det mesta gör (trots att jag brukar uppfatta mig som gudinnetroende - ett begrepp som förvisso är ganska så svårdefinierat!- när jag är mer optimistisk), lär man aldrig kunna få en bostad där…
/suckar/

Inga kommentarer:

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...