söndag 4 juni 2017

Den som vill ta del av...

... fragment från det närmast outgrundliga själslivet hos förvirrade förövarförsvarare kunde för ett litet tag sedan studera en tråd under en artikel på Nyhetsverket.

Någon eller några av dessa har närmast spammat artikeln i fråga,  och kombinerar i mängder av kommentarer sedvanlig retorik om "oskyldigt anklagade" med diverse utfall mot olika människor,  bland annat några egenartade påståenden om undertecknad.*

Bland annat påstods att en namngiven person planerade att skriva för att "avslöja" "lögner" som jag enligt kommentatorn skulle ha konstruerat om "min släkt". Den namngivna personen var inte tillfrågad, och när jag tog kontakt med hen, verkade hen närmast chockad över påståendet.

Jag ser ingen anledning att kommentera den förvirrade sörjan, men en sak vill jag ändå säga.

Där nämndes att Monica Antonsson hade slutat länka till min blogg. Utifrån detta drogs sedan allehanda konspiratoriska slutsatser.  Det var ett av de få sanna påståendena i tråden, och det är förstås retroaktivt lika sant nu, som då,  även om hon numera länkar till mig igen.

Själv slutade jag ju att länka till hennes blogg förra året, då jag blev upprörd, över att hon hängde ut en skör person som jag kände, på sin blogg. Denna uthängning är nu för länge sedan borta, och vid närmare eftertanke har jag kommit fram till att det faktiskt finns rationella anledningar att på nytt länka till hennes blogg. I alla fall så länge inget liknande händer igen...

Jag delar mycket ofta inte Monica A:s åsikter. Men i vissa frågor har vi en gemensam grundsyn, och ibland har det hon skriver en form av nyhetsvärde, och därför finns det anledning till att hennes blogg ändå ska finnas som länk här.

Så efter att ha skrivit detta lägger jag in den på blogglistan.
--------------------------------------------------------------
*Jag länkade till tråden i en första upplaga av detta inlägg, men eftersom det finns obehagliga utfall mot även andra personer än mig,  väljer jag nu att ta bort den.

Inga kommentarer:

En paradox

Tillvaron är just nu full av paradoxer. Nu har exempelvis en lag som är klart antifeministisk, röstats igenom, och de enda som röstar emot d...